.

e-mail

e-mail

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟ ΔΟΞΑΤΟ

Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

38 ΝΕΚΡΟΙ ΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΤΡΟΧΑΙΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ

Το παρακάτω κείμενο της εφημερίδας "Ελευθεροτυπία" το "αφιερώνω" στον "ανώνυμο" που με προέτρεψε με σχόλιό του "να πάω να με δει κανένας γιατρός" εξαιτίας, προφανώς, του τίτλου που επέλεξα σε προηγούμενη ανάρτησή μου, στην οποία κατηγορούσα την οδηγική συμπεριφορά, ευτυχώς λίγων, όσων νομίζουν πως είναι πιλότοι της Φόρμουλα-1.

Και λέω "προφανώς", αφού ο συγκεκριμένος "ανώνυμος" δεν μπήκε καν στον κόπο να αναφέρει γιατί με προέτρεψε να επισκεφθώ γιατρό, οπότε βγάζω αβίαστα το συμπέρασμα πως ενοχλήθηκε από τον τίτλο της ανάρτησης: "Να απαγορευθεί η τηλεοπτική μετάδοση της Φόρμουλα-1"..

Εκτός κι αν τον ενόχλησε η πρόταση που έκανα στην συγκεκριμένη ανάρτηση, για ενεργοποίηση όλων μας όταν βλέπουμε κάποιον "πιλότο" στον δρόμο, καλώντας αμέσως την Τροχαία ...

Μείωση 17,1% στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα
Αιματηρή ήταν και η φετινή έξοδος του Πάσχα. Τριάντα οκτώ άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο από την Παρασκευή 26 Μαρτίου μέχρι και τη Δευτέρα του Πάσχα σε 34 θανατηφόρα τροχαία, 56 τραυματίστηκαν βαριά σε 47 σοβαρά τροχαία και 361 ελαφρά σε 497 ελαφρά τροχαία.
Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009, καταγράφηκε μείωση 17,1% στα θανατηφόρα, μείωση 13,6% στους νεκρούς και μείωση 4,6% στους ελαφρά τραυματίες. Στα ίδια επίπεδα παρέμειναν οι βαριά τραυματίες, ενώ αυξήθηκαν κατά 9,4% οι ελαφρά τραυματίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., από τα 38 δυστυχήματα τα δύο καταγράφηκαν στη νέα εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, όπου έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι, πέντε θανατηφόρα τροχαία στο λοιπό εθνικό οδικό δίκτυο με έξι νεκρούς και 11 σε κατοικημένη περιοχή με 12 νεκρούς. Αξίζει να σημειωθεί πως δεν καταγράφηκε τροχαίο στη νέα εθνική οδό Αθηνών-Πατρών.
Συγκεκριμένα τα τροχαία δυστυχήματα σημειώθηκαν: στην Αττική (κέντρο Αθήνας, Νέα Μάρκη, λεωφ. Κηφισού - Ρέντη, Καλλιθέα, Κερατέα, Νέα Ερυθραία, Αγ. Παρασκευή, Κορυδαλλό, Ψυχικό, Ηλιούπολη, Περιστέρι, Νέα Ιωνία, Αχαρνές) και ση Θεσσαλονίκη (Εγνατίας - Βασ. Γεωργίου), στο 42,50 χλμ. της επαρχιακής οδού Σπάρτης - Γερακίου (Αγ. Δημήτριος), στην Τίρυνθα Αργολίδας, στο Μαρτίνο Φθιώτιδας, τον Αγ. Νικόλαο Φωκίδας, στο 24ο χλμ. Κοζάνης - Λάρισας, στην Καβάλα, στον Κορινό Πιερίας, στο Ηράκλειο Κρήτης (Ξενιακός), στην Αλεξανδρούπολη, στην Κορινθία (Αγιο Βασίλειο προς Σπαθοβούνι), στο Λιτόχωρο Πιερίας, στη Λαμία, στη Θεσπρωτία, στη Ζάκυνθο, στη Χαλκιδική, στην Κοζάνη, στη Κέρκυρα, στον Αγιο Σεραφείμ Βέλου Κορινθίας.



Οπως προέκυψε από την ανάλυση των δυστυχημάτων αναφορικά με τα αίτια, στην πλειοψηφία τους αποδίδονται στην υπαιτιότητα των οδηγών. Συγκεκριμένα, τρία οφείλονται σε υπερβολική ταχύτητα, ένα σε αντικανονικό προσπέρασμα, δύο σε κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, τρία σε παραβίαση προτεραιότητας, ένα σε μη τήρηση απόστασης ασφαλείας, οκτώ σε απόσπαση προσοχής οδηγού, 13 σε λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς, ένα αναφερόμενο στο όχημα, τέσσερα αναφερόμενα σε πεζούς και δύο από άγνωστα αίτια.



Από τα 34 θανατηφόρα τροχαία, τα 10 αφορούν παράσυρση πεζού (ισάριθμοι νεκροί), τα εννέα σύγκρουση οχημάτων (11 νεκροί), μία πρόσκρουση, 11 εκτροπές οχήματος (12 νεκροί) και τρεις ανατροπές οχήματος (τέσσερις νεκροί).
* Συγκέντρωση διαμαρτυρίας, στη λεωφόρο Πάρνηθος, πραγματοποίησαν χθες στο Μενίδι περίπου 200 άτομα, κοντά στο σημείο που άφησε την τελευταία του πνοή 18χρονος, ύστερα από σύγκρουση με αυτοκίνητο, στις 10 το βράδυ της Δευτέρας του Πάσχα.
Α.Κ.ΜΩΡΟΥ

Πηγή: www.enet.gr –εφημερίδα «Ελευθεροτυπία»

PLAY-OUT Α-1 Ε.Π.Σ.ΔΡΑΜΑΣ 2009-2010

Πριν από λίγο τελείωσε ο αγώνας των "Φιλίππων" με τα Κύργια που διεξήχθη στο γήπεδο του Δοξάτου χωρίς οι δύο ομάδες να μπορέσουν να πετύχουν κάποιο τέρμα..

0-0 το τελικό αποτέλεσμα, σε ένα κακό παιχνίδι με ελάχιστες φάσεις, αφού, εκτός από το γεγονός πως οι ποδοσφαιριστές και των δύο ομάδων παρουσιάστηκαν επηρεασμένοι από την διακοπή για το Πάσχα, φυσούσε δυνατός αέρας και σε συνδυασμό με την άθλια κατάσταση του αγωνιστικού χώρου, ήταν επόμενο το θέαμα να είναι πολύ μέτριο (για να το πω κομψά!).

Στα άλλα παιχνίδια, η Ν. Αμισός νίκησε τον Ξηροπόταμο εκτός έδρας με 0-2 και το Νευροκόπι επικράτησε του Μοναστηρακίου με 4-1.

Περισσότερα σε επόμενη ανάρτηση..

53ος Αριστοτέλειος Μαραθώνιος Μακεδονίας στη Δράμα - 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010

53ος Αριστοτέλειος Μαραθώνιος Μακεδονίας στη Δράμα

Η Δράμα είναι η πρώτη πόλη παγκοσμίως που γιόρτασε τον κλασσικό Μαραθώνιο.

2.500 χρόνια πέρασαν από τη στιγμή του πρώτου Μαραθωνοδρόμου που μετέδωσε το μήνυμα «ενικήκαμεν».


Μεγάλη συμμετοχή είχαμε στο φετινό Αριστοτέλειο Μαραθώνιο Μακεδονίας στη Δράμα, όπου αθλητές και αθλήτριες έτρεξαν για την τιμή και το τρόπαιο, το οποίο ήταν ένα μετάλλιο σημαντικής αξίας.


Τα δρώμενα του 53ου Αριστοτέλειου Μαραθωνίου Μακεδονίας ξεκίνησαν το Σάββατο με τη μεταφορά της φλόγας από το Ναό των Ελλήνων, που βρίσκεται στο Ωραιόκαστρο, στο άγαλμα της Ελευθερίας στο Δημοτικό Κήπο της Δράμας. Η μεταφορά έγινε με ένστολη πολεμική αρχαιολογική στολή και στη συνέχεια κατατέθηκαν στεφάνια προς τιμήν του πρώτου Μαραθωνοδρόμου, που πριν 2.500 χρόνια έτρεξε πρώτος από τον Μαραθώνα στην Αθήνα για να μεταφέρει το μήνυμα νίκης στη Μάχη του Μαραθώνα κατά των Βαρβάρων. Φέτος μάλιστα ήταν και μια ιδιαίτερη χρονιά για το Μαραθώνιο της Δράμας, καθώς ήταν η πρώτη πόλη παγκοσμίως που γιόρτασε το γεγονός αυτό, καθώς έχουν περάσει ακριβώς 2.500 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.) και προς τιμήν του πρώτου Μαραθωνοδρόμου γιορτάστηκε το γεγονός από τους διοργανωτές και τους αθλητές του Αριστοτέλειου Μαραθωνίου Μακεδονίας.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως η πραγματική απόσταση που διένυσε ο πρώτος Μαραθωνοδρόμος ήταν 38.500 μέτρα, όσο είναι δηλαδή και η απόσταση που διανύουν οι αθλητές στον Αριστοτέλειο Μαραθώνιο Μακεδονίας και όχι 42.195 μέτρα όπως είναι ο Μαραθώνιος που γίνεται κάθε χρόνο στην Αθήνα. Αυτό το υποστήριξε ο οργανωτής του Αριστοτέλειου Μαραθωνίου Μακεδονίας, Αριστοτέλης Κακογεωργίου, ο οποίος μάλιστα μας είπε πως η απόσταση των 42.195 μέτρων καθιερώθηκε το 1908 από τους Άγγλους και αυτό γιατί τότε η Βασίλισσα ήθελε να παρακολουθήσει το Μαραθώνιο από το παλάτι της και γι’ αυτό τροποποιήθηκε η απόσταση από τα 38.500 σε 42.195 γιατί έτσι βόλευε τη Βασίλισσα. Έχουν σταλθεί κατά καιρούς επιστολές και αιτήσεις προς το Υπουργείο Πολιτισμού για να αλλάξει η απόσταση αυτή στην πραγματική της απόσταση που θα ‘πρεπε να είναι 38.500 μέτρα, μας δήλωσε ο Αριστοτέλης Κακογεωργίου, όμως χωρίς ανταπόκριση.

Επίσης ο κ. Αριστοτέλης, τόνισε πως εδώ και 27 χρόνια το μετάλλιο που παίρνουν οι αθλητές στο Μαραθώνιο της Αθήνας έχει το πρόσωπο του Γρηγορίου Λαμπράκη, ο οποίος είναι άνθρωπος μεγάλης εκτίμησης, όμως το σωστό θα ‘ταν το μετάλλιο να απεικονίζει τον πρώτο Μαραθωνοδρόμο στην ιστορία, στον οποίο οφείλουμε στο κάτω – κάτω αυτό το γεγονός, που κάθε χρόνο δραστηριοποιεί χιλιάδες αθλητές στην Ελλάδα και εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο.

Ακούσαμε όμως και τα δικαιολογημένα παράπονα του διοργανωτή και εμπνευστή του Αριστοτελείου Μαραθώνιου Μακεδονίας, ο οποίος είπε ότι κανένας από την ηγεσία της Δράμας δεν ήταν παρόν στις εκδηλώσεις, παρά του ότι ενημερώθηκαν για το δρώμενο αυτό.

Συγκεκριμένα ο κ. Αριστοτέλης είπε, «Ούτε ένας. Είτε λέγεται Νομάρχης, είτε Δήμαρχος, είτε Βουλευτής. Κανένας μα κανένας από την τοπική ηγεσία της Δράμας δεν τίμησε το γεγονός αυτό, που στο κάτω – κάτω γίνεται για τους πολίτες και τους αθλητές της πόλης και των γύρο περιοχών και κάθε χρόνο το δρώμενο αυτό γεμίζει τα ξενοδοχεία, τις ταβέρνες και τις καφετέριες της Δράμας.

Για να καταλάβετε ήθελα να κλείσω σ’ έναν φίλο από το εξωτερικό ένα δωμάτιο σε ξενοδοχείο και δεν έβρισκα. Έτσι είναι κοντά στον πολίτη οι κύριοι πολιτικοί ηγέτες της πόλης;;;», ήταν το χαρακτηριστικό ερώτημα του κ. Κακογεωργίου. Επίσης, ο Αριστοτέλης Κακογεωργίου συμπλήρωσε, πως ο Μαραθώνιος αυτός που έγινε στη Δράμα είναι από τους πιο πετυχημένους, πιο πλούσιους και ο πιο παλιός που γίνεται στην Ευρώπη.

Πιο πλούσιος γιατί ο αθλητής παίρνει ένα ακριβό μετάλλιο, ένα μπλουζάκι και δυο γεύματα (Σάββατο βράδυ και την Κυριακή μετά τον αγώνα) και κανένας πολιτικός ηγέτης δεν συγκινείται να δώσει έστω μια ευχή.

Όσον αφορά τον 53ο Αριστοτέλειο Μαραθώνιο Μακεδονίας, ο κλασσικός που είναι 38.500 μέτρα ξεκινά από τον αρχαιολογικό χώρο στους Φιλίππους, περνάει από το Κάτω Κεφαλάρι, συνεχίζει μέχρι τον Άγιο Αθανάσιο, στρίβει μετά προς τα Κύργια (γενέτειρα του Αριστοτέλη Κακογεωργίου), εκεί κάνει τον κύκλο μέσα στην πλατεία των Κυργίων και ξανά γυρίζει πίσω στον Άγιο Αθανάσιο, όπου στη συνέχεια πάει προς Δοξάτο για να διασχίσει τον πεζόδρομο του Δοξάτου και στρίβει για Αδριανή και από ‘κει συνεχίζει για Χωριστή για να διασχίσει όλο το χωριό και βγαίνει στον κεντρικό δρόμο Δράμας – Καβάλας για να τερματίσει μπροστά στο άγαλμα της Ελευθερίας στη Δράμα.

Στο κλασσικό Μαραθώνιο αυτό, οι πρώτοι τρεις άντρες που τερμάτισαν ήταν:
1ος Ζάνεφ Βλαδίμιρος από Βουλγαρία, 2 ώρες και 37 λεπτά.
2ος Τσεζδάρης Παντελής από Δράμα, 2 ώρες και 44 λεπτά.
3ος Φούκας Δημήτριος από Χρυσούπολη, 2 ώρες και 44,50 λεπτά.

Και οι πρώτες τρεις γυναίκες ήταν:
1η Αρσένη Κυριακή από Καβάλα, 3 ώρες και 23 λεπτά.
2η Πρασάκι Ματίνα από Καβάλα, 3 ώρες και 40 λεπτά.
3η Τσυφλίδου Κούλα από Κοζάνη, 4 ώρες και 4 λεπτά.

Ο Λαϊκός Μαραθώνιος που είναι στα 21.300 μέτρα και έχει την ίδια διαδρομή, εκτός του ότι στο ύψος του Αγίου Αθανασίου δεν στρίβει για Κύργια, αλλά συνεχίζει προς Δοξάτο, τερμάτισαν:
1ος Τζεφαλής Δημήτριος από Δράμα, 1 ώρα και 24 λεπτά.
2ος Βογιατζής Δημήτριος από Καβάλα, 1 ώρα και 26 λεπτά.
3ος Αποστολίδης Απόστολος από τη Δράμα, 1 ώρα και 30 λεπτά.

Ενώ στις γυναίκες τερμάτισαν:
1η Καλλοπούλου Άννα από Αθήνα, 2 ώρες και 11 λεπτά.
2η Μαυρίδου Αναστασία από Θεσσαλονίκη, 2 ώρες και 20 λεπτά.
3η Ευθυμιάδου Μαρία από Θεσσαλονίκη, 3 ώρες.
Τάσος Χεριστανίδης


Πηγή: www.xirafi.gr