.

e-mail

e-mail

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟ ΔΟΞΑΤΟ

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Δ.Κυριαζίδη σχετικά με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό για τον Ν.Δράμας (βίντεο)

Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Δ.Κυριαζίδη σχετικά με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό για τον Ν.Δράμας (βίντεο)

09 Δεκ 2015 @ 01:24 | Έγραψε η Συντακτική ομάδα

Βαθμολογήστε το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Δ.Κυριαζίδη σχετικά με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό για τον Ν.Δράμας (βίντεο)


09 Δεκ 2015 @ 01:24


Κατηγορία Τοπικές ειδήσεις

Συντακτική ομάδα
χορηγός κατηγορίας

Google bookmarkTwitterFacebook

Συζητήθηκε χθες το απόγευμα στην Βουλή των Ελλήνων η υπ’ αριθμ. πρωτ.  228/27-11-2015 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ν.Δ. Ν. Δράμας κ. Δημήτρη Κυριαζίδη αναφορικά με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Κυβέρνησης για τον Νομό της Δράμας.

Ειδικότερα, με την ερώτησή του αυτή, ο κ. Κυριαζίδης, επαναφέροντας την υπ’ αριθμ. πρωτ. 2718/20-5-2015 ερώτησή του, επί της οποίας δεν είχε λάβει καμμία απάντηση, ζήτησε να πληροφορηθεί επισήμως για τις προθέσεις της Κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της Δράμας αλλά και για την πρόοδο των μελετών και τον αναμενόμενο χρόνο υλοποίησης των έργων του κάθετου άξονα Δράμα – Αμφίπολη της Εγνατίας Οδού και των νέων σιδηροδρομικών γραμμών, έργα που η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προωθήσει και εντάξει στον εθνικό σχεδιασμό.  Ο αρμόδιος καθ’ ύλην Υφυπουργός Υποδομών κ. Παναγιώτης Σγουρίδης, απαντώντας στην σχετική ερώτηση, δυστυχώς, επιβεβαίωσε τις καθυστερήσεις που υφίστανται, αποδίδοντάς τες στην υφιστάμενη γραφειοκρατία, ενώ, περαιτέρω, διεφάνη η ανυπαρξία περαιτέρω σχεδίων, πλην των υφισταμένων και ήδη δρομολογούμενων έργων, για τον Νομό της Δράμας, αναβάλλοντας αορίστως την όποια χάραξη για το μέλλον.


Ειδικότερα, για το ζήτημα των καθέτων αξόνων της Εγνατίας, ο κ. Υφυπουργός ανέφερε ότι η μελέτη για το τμήμα της παράκαμψης Δράμας – Μαυρολεύκης βρίσκεται σε φάση εκπόνησης, ενώ για το τμήμα Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη αυτή βρίσκεται σε οριστικό στάδιο. Σε ό,τι, όμως, αφορά το τμήμα Παλαιοκώμη – Αμφίπολη, δεν διαπιστώνεται σχετική πρόοδος καθ’ ο μέρος συζητείται το ενδεχόμενο μετακίνησης της οδού ανατολικότερα εν όψει του αρχαιολογικού χώρου της Αμφίπολης και των νέων δεδομένων που έχει προκύψει. Στην απαίτηση του κ. Κυριαζίδη να υπάρξει επίσημο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του όλου έργου, ο κ. Υφυπουργός, δυστυχώς, δεν μπόρεσε να δώσει ακριβή χρόνο εκτέλεσης, γεγονός που επιβεβαιώνει αν μη τι άλλο τους φόβους για αδικαιολόγητες επιβραδύνσεις. Τέλος, αναφορικά με το ζήτημα των σιδηροδρομικών γραμμών που η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε δρομολογήσει, και κει παρατηρείται μία καθυστέρηση τόσο στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Στρυμόνα –  Δράμα – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με αναμενόμενο χρόνο λειτουργίας της ηλεκτροκίνησης για το τμήμα Στρυμόνα – Δράμα – Αλεξανδρούπολη το 2017, όσο και για την γραμμή υψηλών ταχυτήτων της Σιδηροδρομικής Εγνατίας – τμήμα Τοξότες – Καρβάλη – Αμφίπολη – Θεσσαλονίκη με προβλεπόμενη έναρξης υλοποίησης στο τέλος του 2019.
Δείτε το βίντεο της συζήτησης:

Ακολουθούν τα πρακτικά της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης:
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, τον Μάιο που μας πέρασε κατατέθηκε από πλευράς μου σχετική ερώτηση στον προκάτοχό σας και τον καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργό, για την εξέλιξη των έργων τόσο του κάθετου άξονα Δράμας-Αμφίπολης όσο και για την αναβάθμιση του υφισταμένου σιδηροδρομικού δικτύου, πώς σχεδιάστηκε η νέα κατασκευή γραμμών διπλής κατεύθυνσης, αλλά και ειδικότερα ενίσχυσης του σιδηροδρομικού δικτύου Δράμας-Ορμενίου.
Δυστυχώς, όχι μόνο δεν έλαβα καμία απάντηση, αλλά με θλίψη πληροφορούμαι ότι το σύνολο των έργων αυτών έχει «παγώσει», άγνωστο για ποιον λόγο. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε θέσει ως απόλυτη προτεραιότητα την υλοποίηση των προαναφερθέντων έργων και δράσεων, δίνοντας μια διέξοδο στην απομονωμένη Δράμα.
Κύριε Υπουργέ, επειδή προέρχεστε από αυτήν την περιοχή, γνωρίζετε ότι ο Νομός Δράμας είναι ο μόνος απομονωμένος από την Εγνατία Οδό, ο μόνος νομός της Βόρειας Ελλάδας που δυστυχώς δεν συνδέεται με τον κάθετο άξονα.
Σας μεταφέρω την αγωνία των Δραμινών και θα παρακαλούσα, κύριε Υπουργέ, να μας πείτε σήμερα εδώ, να έχουμε μία απάντηση γι’ αυτόν τον αναπτυξιακό σχεδιασμό για τον Νομό της Δράμας, όπως επίσης και το αν θα υλοποιηθούν τα έργα που ενέκρινε και ενέταξε στον εθνικό σχεδιασμό η προηγούμενη Κυβέρνηση και αν μπορείτε να μας πείτε για την τύχη των έργων αυτών και αν τελικά θα υλοποιηθούν τα έργα αυτά, ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον κάθετο άξονα Δράμας-Αμφίπολης.
Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστούμε.
Παρακαλώ, κύριε Σγουρίδη, έχετε τον λόγο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θέλω να σας διαβεβαιώσω, κύριε Κυριαζίδη, αλλά και μέσω αυτής της απάντησης και τους κατοίκους της ακριτικής Δράμας, ότι η Δράμα δεν θα μείνει εκτός του εθνικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη.
Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα αυτός ο εθνικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη –και δεν είναι ευθύνη της Κυβέρνησης των δέκα μηνών, αλλά είναι ευθύνη πολύ περισσοτέρων κυβερνήσεων- δεν έχει υπάρξει. Μέσα σε αυτόν τον εθνικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη, ένα μεγάλο κομμάτι είναι και ο εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός για τις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα.
Ως εκ τούτου, πολλοί άξονες, οι οποίοι έχουν να κάνουν με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο ή συνδυασμένες μεταφορές, έχουν επιλεγεί κατά το δοκούν. Γι’ αυτό υπάρχουν και εμπλοκές, είτε γιατί υπήρχαν ισχυροί παράγοντες σε κάποιες περιοχές και σε κάποιες άλλες δεν υπήρχαν, είτε γιατί υπήρχαν διαφορές ανάμεσα στις περιφέρειες. Και φτάσαμε σε ένα σημείο ώστε πολλά πράγματα να καθυστερούν εκ του λόγου τούτου.
Ήδη, στις προθέσεις αυτής της Κυβέρνησης είναι άμεσα να συγκροτηθεί διευρυμένη, διυπουργική επιτροπή από στελέχη, με πανεπιστήμια και συμβούλους, διεθνούς αλλά και ευρωπαϊκού κύρους, όπως είναι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η World Bank, για να μπορεί να υπάρξει αυτός ο σχεδιασμός που επιτέλους θα μπορέσει να φτιάξει εκείνα τα δίκτυα και εκείνα τα έργα μέσα από τα οποία μπορούν να χρηματοδοτηθούν και να συγχρηματοδοτηθούν και να προσελκυστούν και ιδιωτικές επενδύσεις του πακέτου Γιούνκερ των 315 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Για τον άξονα Δράμας-Αμφίπολης θα σας αναφέρω τις εξελίξεις. Αυτός ο άξονας χωρίζεται σε τρία τμήματα. Το πρώτο τμήμα είναι η παράκαμψη Δράμας-Μαυρολεύκης. Εκπονείται η μελέτη από το ΠΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Είναι μήκους 9 χιλιομέτρων και πλάτους 17 μέτρων. Η Εγνατία Οδός μελετά τον ανισόπεδο κόμβο που θα περάσει την ήδη υπάρχουσα περιφερειακή της Δράμας και επίσης τους παράπλευρους δρόμους οι οποίοι χρειάζονται για να ολοκληρωθεί αυτό το κομμάτι.
Το δεύτερο κομμάτι του κάθετου άξονα Δράμας-Αμφίπολης είναι το κομμάτι Μαυρολεύκη-Παλαιοκώμη. Είναι μήκους 30 χιλιομέτρων. Η μελέτη έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Υποδομών και το πλάτος του δρόμου αυτού είναι 22,25 και όχι 17. Είναι σχεδόν τετράιχνος, είναι κάτι σαν την Εγνατία. Η μελέτη βρίσκεται σε οριστικό στάδιο. Υπολείπονται η σήμανση, τα ηλεκτρομηχανολογικά και κάποια τεχνικά έργα. Στην πρώτη μελέτη που σας ανέφερα του πρώτου κομματιού υπάρχει και θέμα Κτηματολογίου.
Το τρίτο κομμάτι του κάθετου άξονα αυτού, Παλαιοκώμη-Αμφίπολη, είναι μήκους 10 χιλιομέτρων, περνάει δίπλα από τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης. Αποτέλεσμα είναι το πλάτος του δρόμου αυτού να είναι μόλις 11 μέτρα. Και σκεφτόμαστε να το μετακινήσουμε ανατολικότερα στις υπώρειες του Παγγαίου για να μπορεί να αποκτήσει το πλάτος που χρειάζεται, δηλαδή τα 20 μέτρα με 25 μέτρα για να μπορεί να υπάρχει μία συνέχεια.
Η ολοκλήρωση αυτού του έργου είναι της τάξεως των 150 εκατομμυρίων ευρώ. Και επειδή ακριβώς δεν εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα, αυτό το έργο θα ολοκληρωθεί με εθνικούς πόρους. Η μελέτη του δευτέρου κομματιού εγκρίθηκε –ακούστε για να καταλάβετε το βάθος χρόνου που χρειάζονται κάποια έργα ή αν θέλετε και τη γραφειοκρατία η οποία υπάρχει- τον Νοέμβριο του 2007. Ανατέθηκε τον  δωδέκατο μήνα, τον Δεκέμβριο του 2008. Η σύμβαση υπογράφτηκε τον τρίτο μήνα του 2009, δηλαδή τον Μάρτιο του 2009, και θα ολοκληρωθεί η μελέτη αυτή τον Ιούλιο του 2016.
Έρχομαι τώρα στο κομμάτι που έχει να κάνει με την επίβλεψη της Εγνατίας. Η Εγνατία έχει αναλάβει τον άξονα Ε61, που είναι Καβάλα-Δράμα-Σέρρες-σύνορα, και αυτό το κομμάτι θεωρείται ότι πρέπει να μετακινηθεί προς τη μεριά της Δράμας, για να μπορέσει και η Δράμα να αποκτήσει την Εγνατία της. Άρα, ένα μικρό κομμάτι από τον κάθετο άξονα Δράμα-Αμφίπολη θα χρηματοδοτηθεί από τα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Επίσης, έχει μελετηθεί το κομμάτι από την Καβάλα στη Δράμα -και έχει ολοκληρωθεί η μελέτη- η παράκαμψη της Δράμας για τον Ε61 και η παράκαμψη των Σερρών. Υπολείπονται τρία εκατομμύρια που θα τα πάρουμε από το Connecting Europe Facility, για να μπορέσει να μελετηθεί το κομμάτι που έχει να κάνει από την παράκαμψη της Δράμας μέχρι την παράκαμψη των Σερρών.
Πιστεύω, λοιπόν, ότι προς αυτήν την κατεύθυνση κινούνται έστω και αργά τα έργα αυτά, γιατί θεωρούμε ότι και η Δράμα πρέπει οπωσδήποτε να αποκτήσει τη διασύνδεση αυτή. Για τον σιδηρόδρομο θα μιλήσω στη δευτερολογία μου.
ΠΡΟΕΔΡΕΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Το λόγο έχει ο κ. Κυριαζίδης για τρία λεπτά.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ: Κύριε Υπουργέ, κι εσείς διαπιστώνετε αυτή την πολυετή καθυστέρηση και βεβαίως η παραπομπή σε συγκρότηση μιας διϋπουργικής Επιτροπής με οδηγεί σε μια ανησυχία. Όπως επίσης και η αναφορά για τον Ε61, διότι γι’ αυτόν δεν υπάρχει μέχρι σήμερα καμία μελέτη. Θα αναμένουμε, λοιπόν, την όποια μελέτη.
Ενώ πολύ ορθά τοποθετηθήκατε και είπατε ότι υπάρχουν ώριμες μελέτες για το μεγάλο –θα έλεγα- διάστημα των 30 χιλιομέτρων Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη, που ήδη γι’ αυτόν έχουν δοθεί 2 εκατομμύρια, νομίζω ότι εδώ θα πρέπει να υπάρξει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Και τα υπόλοιπα δύο κομμάτια που αναφέρατε τα έχει αναλάβει η Εγνατία ΑΕ. Όπως, όμως γνωρίζετε καλά και εσείς –θα έχετε πληροφορηθεί- δεν έχει προβεί σε ουδεμία μελέτη, σε κανένα σχεδιασμό ή έναν διαγωνισμό μέχρι σήμερα, προκειμένου να καλύψει αυτό το κενό.
Άρα, η παρέμβασή σας και η παρέμβασή μου έχει να κάνει προς το σκοπό αυτό. Να ενεργοποιηθεί, δηλαδή, η Εγνατία ΑΕ να επιτελέσει το δικό της έργο.
Σε ό,τι αφορά τον άξονα Δράμα – Καβάλα, όπως είπατε, θα θέλαμε και γι’ αυτόν ένα χρονοδιάγραμμα. Αναφερθήκατε για το μεγάλο κομμάτι ότι περατώνεται η όποια μελέτη τον Μάρτιο του 2016. Υπάρχουν, όμως, διαφοροποιήσεις σε διάφορα τμήματα, όπως αυτά δυστυχώς -και ορθά το τονίσατε- μέχρι σήμερα έχουν προχωρήσει. Άρα, χρειάζεται ένας συγκερασμός δυνάμεων.
Και θα έλεγα ότι η έκκληση της κοινωνίας της Δράμας είναι επιτέλους αυτό το έργο να πάρει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και να μην μετακυλίεται.
Θα παρακαλούσα και για την απάντηση όσον αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστώ και εγώ.
Το λόγο έχει ο κύριος Υφυπουργός για τρία λεπτά.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι αυτή η διϋπουργική Επιτροπή για το μεγάλο σχέδιο δεν έχει να κάνει με τα έργα αυτά. Αυτά τα έργα έχουν πάρει το δρόμο τους και θα προχωρήσουν.
Εκείνο που θέλω να επισημάνω στην παρέμβασή σας, κύριε Κυριαζίδη, είναι ότι τον Μάρτιο του 2016 θα τελειώσει η ώριμη μελέτη για το κομμάτι των 30 χιλιομέτρων που είναι από Μαυρολεύκη - Παλαιοκώμη. Το 2016. Από εκεί και πέρα, για τη δημοπράτηση του έργου όλου, αφού ωριμάσουν και οι μελέτες του πρώτου κομματικού και μελετηθεί το τρίτο κομμάτι που πρέπει να φύγει από τον αρχαιολογικό χώρο, καταλαβαίνετε ότι έχουμε χρόνο μπροστά μας. Η Κυβέρνηση έχει αποφασίσει έργα τα οποία έχουν ωριμάσει να τα προωθήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, γιατί πιστεύουμε μέσα από τις δημόσιες επενδύσεις και μέσα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα και με το άνοιγμα της επιχειρηματικότητας να καλύψουμε άλλα ζητήματα.
Έρχομαι, όμως, στο θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου. Έχουν προταθεί μελέτες για συγχρηματοδότηση για τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη –Δρυμώνα – Δράμα – Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο και έχουμε ζητήσει μετά τις μελέτες αυτές να υλοποιήσουμε την ηλεκτροκίνηση στο κομμάτι Στρυμόνα – Δράμα – Αλεξανδρούπολη και στο κομμάτι Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Πιστεύουμε ότι το κομμάτι Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο θα μπορεί μέσα στο 2016 να προχωρήσει. Το άλλο το κομμάτι -για να είμαι και ειλικρινής προς την Αίθουσα και τους Βουλευτές- πιστεύουμε μέσα στο 2017. Όμως, έχει ξεκινήσει σε σχεδιασμό το κομμάτι της σιδηροδρομικής Εγνατίας που σας αφορά. Κι έχει να κάνει με τη μελέτη από Τοξότες – Καρβάλη -  Αμφίπολη - Θεσσαλονίκη. Αυτό το κομμάτι είναι ένα κομμάτι της σιδηροδρομικής Εγνατίας και θα είναι υψηλών ταχυτήτων, όπως όλη η σιδηροδρομική Εγνατία.
Αυτό υπολογίζεται ότι μπορεί να αρχίσει να υλοποιείται προς το τέλος του 2019 και επίσης θα υπάρξει συμβατική γραμμή η οποία θα συνδέσει αυτό το κομμάτι Αμφίπολη - Νέα Ζίχνη που θα μειώσει τον χρόνο  για να φύγουν τα φορτία από Θεσσαλονίκη για Δράμα, όπως επίσης θα μειωθεί και η διαδρομή κατά εξήντα χιλιόμετρα.
Όπως ξέρετε, ο σιδηρόδρομος έμεινε στην Ελλάδα πάρα πολύ πίσω, αλλά ο σιδηρόδρομος αυτήν τη στιγμή είναι, αν θέλετε, ο μοχλός της ανάπτυξης της χώρας μαζί με τα logistics, δηλαδή τα εμπορευματικά κέντρα, και σε αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθούμε.
Δεν θέλω να πάρω άλλο χρόνο. Χαίρομαι πάντως ότι η ερώτηση αυτή έδωσε την αφορμή να αναπτύξουμε ένα σχέδιο ευρύτερο για τη χώρα.
Σας ευχαριστώ.
ΠΗΓΗ: http://www.dramania.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=23853%3Asyzhththhke-h-epikairh-erothsh-toy-dkyriazidh-shetika-me-ton-anaptyxiako-shediasmo-gia-ton-ndramas-binteo&Itemid=177

Δεν υπάρχουν σχόλια: