O Δήμος Δοξάτου κατέθεσε αίτηση ακύρωσης στο Στε της απόφασης του Υπ. Σταθάκη για τον αγωγό ΤΑP
– 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2015ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: SLIDER, ΔΡΑΜΑ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΓΝΩΜΕΣ
Ο ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Γ. ΣΤΑΘΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΤΑΡ
Δ. Δαλακάκης: «Οι τοπικές κοινωνίες δεν μπορούν να καταστούν “Ιφιγένειες” προκειμένου να επιτευχθούν οι στρατηγικοί στόχοι της χώρας»
• «Θα προασπίσουμε με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο τα συμφέροντα του Δήμου Δοξάτου»
• Απάντηση του Δ. Δαλακάκη σε εξώδικο του πρώην Δημάρχου Τ. Χατζηλαζάρου
• Απάντηση του Δ. Δαλακάκη σε εξώδικο του πρώην Δημάρχου Τ. Χατζηλαζάρου
Συνέντευξη τύπου, κατά τη διάρκεια της οποίας ανακοίνωσε την προσφυγή του Δήμου Δοξάτου στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά απόφασης του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργου Στάθακη, παραχώρησε, πριν λίγες μέρες, ο Δήμαρχος Δοξάτου κ. Δημήτρης Δαλακάκης.
Ο κ. Δαλακάκης ανέφερε για την προσφυγή του Δήμου: «Καταθέσαμε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της απόφασης του Υπουργού Οικονομίας κ. Σταθάκη, η οποία αφορά στο έργο του αγωγού ΤΑΡ. Έχουμε επανειλημμένως εδώ και έναν χρόνο αναπτύξει μια πολύ έντονη δραστηριότητα πάνω σε αυτό το ζήτημα. Ήταν μια κίνηση η οποία έγινε γιατί υπάρχει ένα πολύ μεγάλο διακύβευμα για την περιοχή. Φυσικά εμείς δεν θα μπούμε σε καμιά περίπτωση μέσα στα ζητήματα ή θα αναλύσουμε τον στρατηγικό ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας, τον οποίο και σεβόμαστε απόλυτα. Από εκεί και έπειτα όμως οι τοπικές κοινωνίες, όπως είναι και ο Δήμος Δοξάτου, δεν μπορούν να καταστούν “Ιφιγένειες” προκειμένου να επιτευχθούν οι στρατηγικοί στόχοι της χώρας σε καμία περίπτωση. Το διακύβευμα που υπάρχει στο Δήμο Δοξάτου είναι ότι η ισχύουσα όδευση του αγωγού ΤΑΡ, η οποία έγινε χωρίς καμία απολύτως διαβούλευση με την τοπική αρχή έχει δημιουργήσει έναν διάδρομο μήκους 18 χλμ. και πλάτους 2,5 χλμ., μέσα στον οποίο απαγορεύονται ουσιαστικά να δομηθούν κτήρια. Ο διάδρομος αυτό θα υπάρχει μέχρι και την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου η οποία αναμένεται, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται η κατασκευάστρια εταιρεία, μέχρι το 2020.
Αυτό σημαίνει ότι ο Δήμος Δοξάτου, επειδή έχει μέσα σε αυτόν τον διάδρομο τα χωριά του Καλαμώνα, της Αγίας Παρασκευής, του Νεροφράκτη και του Καλαμπακίου, σε όλη αυτή την περιοχή δεν μπορεί ουσιαστικά να διεξαχθεί κανένα έργο ΕΣΠΑ. Είναι μια κατάσταση η οποία παρόμοιά της δεν γνωρίζει κανένας άλλος Δήμος στην ελληνική επικράτεια. Είναι ένας εντελώς παράλογος και εντελώς άδικος αποκλεισμός από το δικαίωμα που έχει κάθε τόπος να αναπτύσσεται οργανωμένα και να μπορεί να ελπίζει για ένα καλύτερο μέλλον. Καταβάλαμε επανειλημμένες προσπάθειες προκειμένου να έρθουμε σε διαβούλευση και με την εταιρεία και με τα αρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να αποφευχθεί. Δυστυχώς αυτός ο διάδρομος χαράκτηκε μόλις πέρσι.
Ήμασταν αναγκασμένοι να φτάσουμε στην κατάθεση της αίτησης ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και θέλουμε να διαβεβαιώσουμε, όπως έχουμε προεκλογικά, έτσι και μετεκλογικά, αυτή τη δέσμευση μας την τηρούμε στο ακέραιο, θα προασπίσουμε με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο τα συμφέροντα του Δήμου Δοξάτου». Στη συνέχεια ο κ. Δαλακάκης σημείωσε: «Διεξάγουμε και έναν δικαστικό αγώνα. Και συντονισμένα μέχρι να δοθεί λύση στο ζήτημα θα κρατήσουμε τη δέσμευσή μας, παρά τις όποιες πιέσεις ασκούνται και όσες ενδεχομένως ασκηθούν στο μέλλον, αταλάντευτοι θα προσπαθήσουμε να επιλύσουμε το ζήτημα αυτό, το συμφέρον του τόπου και των κατοίκων του».
Η απόφαση του κ. Σταθάκη, εξήγησε ο κ. Δαλακάκης, μετά από σχετική ερώτηση που δέχτηκε, «έδινε το πράσινο φως προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης να χρηματοδοτήσει το έργο λέγοντας ότι έχει γίνει πλήρης διαβούλευση με τους Δήμους. Όσον αφορά την όδευση του αγωγού ΤΑΡ δεν έχει γίνει καμία απολύτως διαβούλευση. Εμείς έχουμε προσκομίσει, αν και δεν ήμασταν υποχρεωμένοι, μαζί με την κατάθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας όλα εκείνα τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι δεν έχει γίνει διαβούλευση». «Εμείς επιδιώκουμε να ακυρώσουμε την απόφαση του κ. Σταθάκη η οποία λέει ότι έχει γίνει διαβούλευση. Με την ακύρωση αυτής της απόφασης θα πρέπει να επαναληφθεί η διαβούλευση. Θα πρέπει να κάτσει εδώ η κατασκευάστρια εταιρεία μαζί με την Κυβέρνηση να δουν το πρόβλημα το οποίο δημιουργείται στο Δήμο Δοξάτου.
Ο κ. Δαλακάκης ανέφερε για την προσφυγή του Δήμου: «Καταθέσαμε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της απόφασης του Υπουργού Οικονομίας κ. Σταθάκη, η οποία αφορά στο έργο του αγωγού ΤΑΡ. Έχουμε επανειλημμένως εδώ και έναν χρόνο αναπτύξει μια πολύ έντονη δραστηριότητα πάνω σε αυτό το ζήτημα. Ήταν μια κίνηση η οποία έγινε γιατί υπάρχει ένα πολύ μεγάλο διακύβευμα για την περιοχή. Φυσικά εμείς δεν θα μπούμε σε καμιά περίπτωση μέσα στα ζητήματα ή θα αναλύσουμε τον στρατηγικό ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας, τον οποίο και σεβόμαστε απόλυτα. Από εκεί και έπειτα όμως οι τοπικές κοινωνίες, όπως είναι και ο Δήμος Δοξάτου, δεν μπορούν να καταστούν “Ιφιγένειες” προκειμένου να επιτευχθούν οι στρατηγικοί στόχοι της χώρας σε καμία περίπτωση. Το διακύβευμα που υπάρχει στο Δήμο Δοξάτου είναι ότι η ισχύουσα όδευση του αγωγού ΤΑΡ, η οποία έγινε χωρίς καμία απολύτως διαβούλευση με την τοπική αρχή έχει δημιουργήσει έναν διάδρομο μήκους 18 χλμ. και πλάτους 2,5 χλμ., μέσα στον οποίο απαγορεύονται ουσιαστικά να δομηθούν κτήρια. Ο διάδρομος αυτό θα υπάρχει μέχρι και την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου η οποία αναμένεται, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται η κατασκευάστρια εταιρεία, μέχρι το 2020.
Αυτό σημαίνει ότι ο Δήμος Δοξάτου, επειδή έχει μέσα σε αυτόν τον διάδρομο τα χωριά του Καλαμώνα, της Αγίας Παρασκευής, του Νεροφράκτη και του Καλαμπακίου, σε όλη αυτή την περιοχή δεν μπορεί ουσιαστικά να διεξαχθεί κανένα έργο ΕΣΠΑ. Είναι μια κατάσταση η οποία παρόμοιά της δεν γνωρίζει κανένας άλλος Δήμος στην ελληνική επικράτεια. Είναι ένας εντελώς παράλογος και εντελώς άδικος αποκλεισμός από το δικαίωμα που έχει κάθε τόπος να αναπτύσσεται οργανωμένα και να μπορεί να ελπίζει για ένα καλύτερο μέλλον. Καταβάλαμε επανειλημμένες προσπάθειες προκειμένου να έρθουμε σε διαβούλευση και με την εταιρεία και με τα αρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να αποφευχθεί. Δυστυχώς αυτός ο διάδρομος χαράκτηκε μόλις πέρσι.
Ήμασταν αναγκασμένοι να φτάσουμε στην κατάθεση της αίτησης ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και θέλουμε να διαβεβαιώσουμε, όπως έχουμε προεκλογικά, έτσι και μετεκλογικά, αυτή τη δέσμευση μας την τηρούμε στο ακέραιο, θα προασπίσουμε με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο τα συμφέροντα του Δήμου Δοξάτου». Στη συνέχεια ο κ. Δαλακάκης σημείωσε: «Διεξάγουμε και έναν δικαστικό αγώνα. Και συντονισμένα μέχρι να δοθεί λύση στο ζήτημα θα κρατήσουμε τη δέσμευσή μας, παρά τις όποιες πιέσεις ασκούνται και όσες ενδεχομένως ασκηθούν στο μέλλον, αταλάντευτοι θα προσπαθήσουμε να επιλύσουμε το ζήτημα αυτό, το συμφέρον του τόπου και των κατοίκων του».
Η απόφαση του κ. Σταθάκη, εξήγησε ο κ. Δαλακάκης, μετά από σχετική ερώτηση που δέχτηκε, «έδινε το πράσινο φως προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης να χρηματοδοτήσει το έργο λέγοντας ότι έχει γίνει πλήρης διαβούλευση με τους Δήμους. Όσον αφορά την όδευση του αγωγού ΤΑΡ δεν έχει γίνει καμία απολύτως διαβούλευση. Εμείς έχουμε προσκομίσει, αν και δεν ήμασταν υποχρεωμένοι, μαζί με την κατάθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας όλα εκείνα τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι δεν έχει γίνει διαβούλευση». «Εμείς επιδιώκουμε να ακυρώσουμε την απόφαση του κ. Σταθάκη η οποία λέει ότι έχει γίνει διαβούλευση. Με την ακύρωση αυτής της απόφασης θα πρέπει να επαναληφθεί η διαβούλευση. Θα πρέπει να κάτσει εδώ η κατασκευάστρια εταιρεία μαζί με την Κυβέρνηση να δουν το πρόβλημα το οποίο δημιουργείται στο Δήμο Δοξάτου.
Ο Δήμος Δοξάτου είναι τμήμα της ελληνικής επικράτειας. Δεν ανήκει σε άλλο κράτος. Και όπως καταλαβαίνετε κάθε τμήμα της ελληνικής επικράτειας έχει το δικαίωμα να σχεδιάζει, να προγραμματίζει και να εκτελεί έργα εις όφελος των δημοτών του» πρόσθεσε ο Δήμαρχος Δοξάτου.
Όσον αφορά το χρόνο που μπορεί να χρειαστεί για να εκδικαστεί η προσφυγή του Δήμου Δοξάτου, ο κ. Δαλακάκης υπογράμμισε: «Καταθέτουμε και αίτηση προτιμήσεως, προκειμένου να πάρουμε όσο γρήγορα γίνεται δικάσιμο» και συνέχισε λέγοντας: «Επειδή το έργο αυτό, σύμφωνα με αυτά που λέει το Υπουργείο, θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2016, αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα έχει το νόημα κάποια δίκη, αν αρχίσει το έργο να κατασκευάζεται το 2016, μας δημιουργήσει αυτά τα προβλήματα και η κατασκευή του ολοκληρωθεί το 2020».
Όσον αφορά το χρόνο που μπορεί να χρειαστεί για να εκδικαστεί η προσφυγή του Δήμου Δοξάτου, ο κ. Δαλακάκης υπογράμμισε: «Καταθέτουμε και αίτηση προτιμήσεως, προκειμένου να πάρουμε όσο γρήγορα γίνεται δικάσιμο» και συνέχισε λέγοντας: «Επειδή το έργο αυτό, σύμφωνα με αυτά που λέει το Υπουργείο, θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2016, αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα έχει το νόημα κάποια δίκη, αν αρχίσει το έργο να κατασκευάζεται το 2016, μας δημιουργήσει αυτά τα προβλήματα και η κατασκευή του ολοκληρωθεί το 2020».
«Έχουμε συνηθίσει και αυτή είναι η νοοτροπία μας, ως νέοι άνθρωποι, να μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας»
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο Δήμαρχος κ. Δαλακάκης αναφέρθηκε και στο θέμα που είχε δημιουργηθεί με την σύγκληση για συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής για να λάβει την απόφαση προσφυγής από τον πρώην Δήμαρχο και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Τάσο Χατζηλαζάρου. Σε σχετικό δελτίο τύπου την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου ο κ. Δαλακάκης ανέφερε ότι ο κ. Χατζηλαζάρου είχε αρνηθεί να συγκαλέσει την Οικονομική Επιτροπή, ως Αντιπρόεδρος και ενώ ο ίδιος απουσίαζε στην Αθήνα (λεπτομέρειες στην «Εργασία… συν» της 8ης Οκτωβρίου, αρ. φύλλο 426). Με δικό του δελτίο τύπου ο κ. Χατζηλαζάρου, στις 9 Οκτωβρίου, είχε χαρακτηρίσει «ψευδείς, αβάσιμους και συκοφαντικούς» τους ισχυρισμούς του κ. Δαλακάκη (λεπτομέρειες στην «Εργασία… συν» της 15ης Οκτωβρίου, αρ. φύλλου 427).
Στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου ο κ. Δαλακάκης είπε πως «απέστειλε ο κ. Χατζηλαζάρου εξώδικη δήλωση προς εμένα και τον Αντιδήμαρχο κ. Ζεκερίδη» και με αυτή την εξώδικη δήλωση «προσπαθούσε δυστυχώς να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα». Ακόμη, ο κ. Δαλακάκης δήλωσε: «Εμείς όταν μιλάμε και όταν κάνουμε μια δήλωση δεν την κάνουμε για λόγους μικροπολιτικούς. Έχουμε συνηθίσει και αυτή είναι η νοοτροπία μας, ως νέοι άνθρωποι, να μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας. Ισχυρίστηκε ο κ. Χατζηλαζάρου, στο εξώδικό του, όλως ψευδώς ότι δήθεν οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορούσαν τον αγωγό ΤΑΡ (189,222, 228) ελήφθησαν δήθεν κατόπιν δικής τους εισηγήσεως» και πρόσθεσε ότι «η εισήγηση δεν είναι του κ. Χατζηλαζάρου αλλά είναι δική μου».
Ακόμη, ο Δήμαρχος Δοξάτου σημείωσε: «Μέσα στο εξώδικό του ανέφερε ότι τα πράγματα δεν έγιναν έτσι όπως ακριβώς τα τοποθετήσαμε εμείς στο δελτίο τύπου, ότι ουδέποτε αρνήθηκε. Και μάλιστα επικαλέστηκε την μαρτυρία της αρμόδιας υπαλλήλου η οποία κρατάει τα πρακτικά. Σας προσκομίζω και την σχετική απάντηση της υπαλλήλου στο ζήτημα, με την οποία απάντηση διαψεύδει πλήρως τα όσα αναφέρει ο κ. Χατζηλαζάρου. Εδώ να προσθέσω ακόμη ένα στοιχείο. Την Παρασκευή όντως αρνήθηκε να εκδώσει πρόσκληση προκειμένου να αναθέσουμε της ακυρώσεις σε δικηγόρο. Μετά το δελτίο τύπου το οποίο εκδώσαμε τελικά έγινε αυτή η συνεδρίαση. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, στην οποία αναγκαστικά προήδρευε ο ίδιος και όφειλε να εισηγηθεί των θεμάτων αρνήθηκε να εισηγηθεί του θέματος. Και αυτό βεβαιώνεται από την αρμόδια υπάλληλο η οποία κρατά και φυλάσσει τα πρακτικά».
Ο κ. Δαλακάκης ολοκλήρωσε τις δηλώσεις του λέγοντας: «Αυτή είναι μια άλλη όψη ενός ζητήματος. Είναι δυστυχώς μιας όψη μικροπολιτική, με την οποία κάποιοι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν ένα ζήτημα το οποίο είναι τόσο σημαντικό για το δικό μας μέλλον, για το μέλλον όλης μας της περιοχής».
Από την εφημερίδα
Στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου ο κ. Δαλακάκης είπε πως «απέστειλε ο κ. Χατζηλαζάρου εξώδικη δήλωση προς εμένα και τον Αντιδήμαρχο κ. Ζεκερίδη» και με αυτή την εξώδικη δήλωση «προσπαθούσε δυστυχώς να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα». Ακόμη, ο κ. Δαλακάκης δήλωσε: «Εμείς όταν μιλάμε και όταν κάνουμε μια δήλωση δεν την κάνουμε για λόγους μικροπολιτικούς. Έχουμε συνηθίσει και αυτή είναι η νοοτροπία μας, ως νέοι άνθρωποι, να μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας. Ισχυρίστηκε ο κ. Χατζηλαζάρου, στο εξώδικό του, όλως ψευδώς ότι δήθεν οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορούσαν τον αγωγό ΤΑΡ (189,222, 228) ελήφθησαν δήθεν κατόπιν δικής τους εισηγήσεως» και πρόσθεσε ότι «η εισήγηση δεν είναι του κ. Χατζηλαζάρου αλλά είναι δική μου».
Ακόμη, ο Δήμαρχος Δοξάτου σημείωσε: «Μέσα στο εξώδικό του ανέφερε ότι τα πράγματα δεν έγιναν έτσι όπως ακριβώς τα τοποθετήσαμε εμείς στο δελτίο τύπου, ότι ουδέποτε αρνήθηκε. Και μάλιστα επικαλέστηκε την μαρτυρία της αρμόδιας υπαλλήλου η οποία κρατάει τα πρακτικά. Σας προσκομίζω και την σχετική απάντηση της υπαλλήλου στο ζήτημα, με την οποία απάντηση διαψεύδει πλήρως τα όσα αναφέρει ο κ. Χατζηλαζάρου. Εδώ να προσθέσω ακόμη ένα στοιχείο. Την Παρασκευή όντως αρνήθηκε να εκδώσει πρόσκληση προκειμένου να αναθέσουμε της ακυρώσεις σε δικηγόρο. Μετά το δελτίο τύπου το οποίο εκδώσαμε τελικά έγινε αυτή η συνεδρίαση. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, στην οποία αναγκαστικά προήδρευε ο ίδιος και όφειλε να εισηγηθεί των θεμάτων αρνήθηκε να εισηγηθεί του θέματος. Και αυτό βεβαιώνεται από την αρμόδια υπάλληλο η οποία κρατά και φυλάσσει τα πρακτικά».
Ο κ. Δαλακάκης ολοκλήρωσε τις δηλώσεις του λέγοντας: «Αυτή είναι μια άλλη όψη ενός ζητήματος. Είναι δυστυχώς μιας όψη μικροπολιτική, με την οποία κάποιοι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν ένα ζήτημα το οποίο είναι τόσο σημαντικό για το δικό μας μέλλον, για το μέλλον όλης μας της περιοχής».
Από την εφημερίδα
ΠΗΓΗ: http://www.dramini.gr/o-%CE%B4%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B1%CE%BA%CF%8D%CF%81%CF%89%CF%83/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου